دسته‌بندی نشده

تزیین کیک کریسمس

تزیین کیک کریسمس

کریسمس از کجا آمده است؟

کریسمس که در لاتین با واژه  Christmas شناخته می شود جشنی است که برای ولادت حضرت عیسی ( ع) برگزار می شود. از آنجا که هسته و مرکز اصلی دین مسیحیت، عیسی (ع) است، این روز برای پیروان آن حضرت و دین مسیحیت بسیار با اهمیت است به همین منظور افراد با برگزاری جشن، مدلهای تزیینات منزل، مدل تزیین کیک کریسمس و انجام سایر تزیینات به استقبال این روز مهم می روند. طبق تقویم مسیحیت و اعتقادات پروتستانی و کاتولیکی، 25 دسامبر هر سال برابر با 4 دی ماه تقویم شمسی است.

تزیین کیک کریسمس

شب کریسمس

اغلب نام کریسمس ایو Christmas Eve  را شنیده ایم که به معنی شب عید کریسمس است. در این شب یعتی 24 دسامبر ناقوس کلیساها با غروب خورشید نواخته شده و مردم و پیروان کاتولیک و پروتستانی و سایر مسیحیان، به برگزاری جشن، تهیه شام، و مانند اینها می پردازند که در شیرینی فروشی ها انواع مدل های تزیین کیک کریسمسی، تجهیزات تزیین کاپ کیک برای کریسمس و بسیاری از مدل های دیگر که به این شب مربوط می شود به چشم می خورد. در کنار انواع خوراکی ها، خانواده گرد هم جمع شده به تهیه غذاهای مختلف و شیرینی ها می پردازند و برای زیباتر شدن میز خود به تزیین کیک کریسمس خانگی می پردازند. در ایران نیز مسیحیانی که در برخی نقاط زندگی می کنند با خرید لوازم مربوط به این جشن منزل خود را تزیین نموده و اغلب به خرید و یا پخت کیک با تزیین کریسمس اقدام می کنند و این شب را جشن می گیرند. جالب است که امروزه استندهای مخصوص کریسمس که در سایت بعد نو وجود دارد، همین طور تاپر کیک های کریسمس، به کمک آمده تا تزیین کیک برای کریسمس جذاب تر به نظر بیاید. انواع تاپر تزیینی مانند خرید تاپر عشق، خرید تاپر کریسمس و هالووین و سایر مدل های تاپر به تزیین کیک شب کریسمس شما کمک می نمایند.

تاپر پلکسی کریسمس

تزیین کیک کریسمس

یکی از رسومات جذاب در شب کریسمس تهیه انواع کاپ کیک و کیک های کریسمس است که با تزیینات زیبای خود، جذابیت شگفت انگیزی به میز پذیرایی شما می دهد. استفاده و خرید تاپرکیک و انواع استندهای تزیینی به شما در زیباتر کردن تزیین کاپ کیک کریسمس کمک می نماید. برای تزیین کیک برای کریسمس شما می توانید از ایده های مختلف بهره بگیرید. یکی از ایده ها استفاده از خامه سفید به همراه کوکی زنجبیلی، آدمکی که نمادی از سال نو میلادی و کریسمس است به همراه چند عدد گیلاس می باشد که به راحتی و با کمی سلیقه می توانید انجام دهید.

تزیین کیک کریسمس

از دیگر مدلهای تزیین کیک کریسمس، تزیین با تاپر مناسبتی، خامه شکلاتی به همراه کمی پودر قند و درخت کاج و دانه برف فوندانتی است که ایده جذابی به نظر می رسد. استفاده کیک با تزیین کریسمس، حال و هوای جذابی به شما می بخشد. تزیین کاپ کیک کریسمس به شکل هایی مانند بابانوئل، درخت کریسمس از نوع کاج و دارچین از ایده های تزیینات کیک به شمار می رود.

خوراکی های جشن کریسمس

خوراکی های جشن کریسمس و استفاده از آن ها برای تزیینات

در کنار تزیین کیک کریسمسی، تزیینات کریسمس و خوراکی های این شب بسیار متنوع و چشم نواز است. یکی از مهم ترین خوراکی هایی که در شب کریسمس تهیه و خورده می شود، بوقلمون است.

بوقلمون بریان شده از جمله قدیمی ترین و سنتی‌ترین غذاهای کریسمس می باشد که طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. بوقلمون باید به طور کامل پخته و درست طبخ شود. بعد از پخت شام و تزیین کاپ کیک برای کریسمس و سایر تزیینات منزل، همه اعضای خانوده دور هم جمع شده و با خوردن غذا به شکر گذاری مشغول می شوند.

اغلب کنار بوقلمون شکم پر، سیب زمینی نیز سرو می شود که از گذشته تا الان نیز این سنت دیرینه طرفداران خود را دارد.

کیک کریسمس یکی از مهم ترین بخش های پذیرایی در این شب به شمار می رود. بسیاری از خانواده ها با جمع شدن در کنار هم به پخت کیک و شیرینی های مختلف می پردازند و مشغول به تزیین کیک برای کریسمس می شوند.

بوش دو نوئل یکی از جذاب ترین انواع شیرینی های این شب است که در فرانسه، بلژیک، سوئیس از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. جالب است که این کیک را به شکل تنه درخت کریسمس تزیین می‌کنند.

تزیین کیک برای کریسمس

کریشتولن یا نان اشتولن از نان های پرطرفدار آلمانی ها در شب عید کریسمس است که در کنار تزیین کیک برای کریسمس این نان را به صورت تزیین شده بر روی میز قرار می دهند. این نان تشکیل شده از میوه‌های فصل، پودر قند و زنجبیل و آرد است.

سمبل های کریسمسی

هر عید در هر نقطه از جهان برای خود سمبل و نمادهای خاصی دارد که کریسمس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهد بود. کیک، مدلهای تزیین کیک کریسمس و غذاهای رنگین بخشی از سمبل های این شب بیادماندنی می باشند. اما در کنار آنها، برخی لوازم به عنوان نماد در این شب شناخته می شود که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

بابا نوئل

 

بابا نوئل و آداب کریسمس

یکی از جالب ترین نمادها در کریسمس بابانوئل است که پیرمردی است با ریش سفید، پیراهن و کلاه قرمز رنگ که با هدایای بیشماری به استقبال شما می آید. در واقع بابانوئل تنها یک نماد است و این خانواده ها هستند که برای هم هدایایی می خرند تا همدیگر را خوشحال نمایند. مسیحیان پیش از آغار کریسمس شروع به تزیین منازل و  محل زندگی خود می کنند و به خرید هدایا برای عزیزان خود می پردازند. تزیین کیک کریسمسی، تزیینات خانه و محله ، خرید هدایای ارزشمند، جشن ها و کارناوال های کریسمسی، حضور بابا نوئل ها در خیابان های شهر و تزیین درختان کریسمس از نمادهای این شب به شمار می رود.

مدلهای تزیین کیک کریسمس

فرشته

یکی از سمبل های رایج در این شب آویزها و مجسمه هایی به شکل فرشته است که نمادی از پیام رسانان نیک هستند. آنها اعتقاد دارند که فرشته ها خبر آمدن مسیح را به دنیا می دهند به همین دلیل یکی از نمادهای مهم در تزیینات به شمار می رود.

زنگوله در کریسمس

زنگوله یکی از اجزای جدایی ناپذیر با کلیسا به شمار می رود. جالب است که کلیساها در روز یکشنبه ناقوس های خود را به صدا در می آورند. از دیرباز از زنگوله ها برای دور کردن ارواح شیطانی استفاده می کردند.

تزیین کاپ کیک برای کریسمس

آب نبات در کریسمس

آب نبات یکی از خوراکی های مهم در شب کریسمس است که در کنار مدل های تزیین کیک کریسمس به چشم می خورد. جالب است که مصرف آب نبات در شب هالووین و کریسمس دو چندان می شود.

درخت کریسمس

 

درخت کریسمس

اما نوبتی هم که باشد نوبت درخت کریسمس است که از اصلی ترین و جدایی ناپذیرترین بخش از کریسمس است. این درخت سرسبز و زیبا با استواری و بلندی خود، نمادی از زندگی و شادابی به شمار می رود. تزیین کیک برای کریسمس و تزیینات زیبا و پر زرق و برق این درخت، چشم همگان را به خود خیره می نماید.

کبوتر نماد صلح

کبوتر سفیدرنگ نمادی از صلح و دوستی است در که در این شب به چشم می خورد. برخی بر این باورند که حضرت مسیح مانند کبوتران سفیدرنگ آمده تا صلح و دوستی را در میان انسان و پروردگار برقرار نماید. دانه‌های برف که نماد پایان زمستان و شروع بهار و حلقه گل که نماد گردش زمین به دور خورشید است از دیگر سمبل های این جشن به شمار می رود.

 

تاپر کریسمس

در پایان

از آنجایی که جشن کریسمس یکی از مهم ترین اعیاد در میان مسیحیان است، باید با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود. به همین منظور بسیاری از افراد با خرید لوازم تزیینی، خرید تاپر کیک کریسمس، پخت کیک با تزیین کریسمس، سایرتزیینات و خوراکی ها به استقبال این جشن می روند.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه در “تزیین کیک کریسمس

  1. ثریا احدی گفت:

    سلام
    مدل هاتون خیلی دوست داشتی و جذابه هم نمونه کیک های کریسمس و هم تاپر ها کریسمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *