دسته‌بندی نشده

آموزش ساخت درخت کریسمس تزئینی

ساخت درخت کریسمس

طرز ساخت درخت کریسمس چندان دشوار نیست و شما می توانید با تهیه وسایلی ساده اقدام به درست کردن درخت کریسمس کنید. با توجه به اینکه برگزاری جشن کریسمس چند سالی است در کشور ما نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است در این نوشته تصمیم داریم تا طرز ساخت درخت کریسمس در خانه را آموزش دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم به تزئینات کریسمس علاقه دارید و به دنبال پاسخ سوال چگونه درخت کریسمس درست کنیم؟ هستید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

آموزش ساخت درخت کریسمس

آموزش ساخت درخت کریسمس

قبل از اموزش ساخت درخت کریسمس در خانه بهتر است به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم که کریسمس چیست؟ کریسمس جشنی است که مسیحیان در هر سال به مناسبت روز تولد حضرت عیسی(ع) برگزار می کنند. تاریخ روز کریسمس 25 دسامبر (4 دی ماه)  است و این جشن بزرگ دوازده روز ادامه دارد. کریسمس نمادهای زیادی دارد که در تزئینات مربوط به این جشن مورد استفاده قرار می گیرند اما مهمترین نمادهای کریسمس عبارتند از درخت کریسمس، بابا نوئل، مجسمه فرشته، زنگوله، آبنبات کریسمس و ….از بین این نمادهای زیبا که اغلب ما را به یاد انیمیشن های زیبای دوران کودکی می اندازند، در این نوشته تصمیم داریم طریقه ساخت درخت کریسمس را آموزش دهیم.

 

حتما برای شما جالب است که بدانید درخت کریسمس نماد چیست؟ داستان های متفاوت و مختلفی در مورد دلیل استفاده از درخت کاج و تزیین آن به عنوان اصلی ترین نماد کریسمس بیان شده است. برخی نیز آن را نمادی برای دور کردن شیاطین معرفی کرده اند. در مواردی نیز درخت کریسمس نماد درختی است که در ماجرای آدم و حوا به آن اشاره شده است و گوی های قرمزی که برای تزیین این درخت استفاده می شود نیز نشان دهنده سیب های معروف آن درخت می باشد. در حقیقت این درخت را به عنوان نماد درخت بهشتی در نظر می گیرند.

از آن جایی که به احتمال زیاد استفاده از درخت کاج برای اغلب افراد دشوار است در این نوشته می خواهیم روش های دیگری مانند آموزش ساخت درخت کریسمس با مقوا، آموزش ساخت درخت کریسمس با کاغذ و … را نیز آموزش دهیم.

آموزش ساخت درخت کریسمس با کاج

همچنین بخوانید: تزیین کیک شب کریسمس

روش ساخت درخت کریسمس

همه ما داستان های زیادی در مورد جشن های کریسمس خوانده ایم، فیلم ها و انیمیشن های زیادی در این مورد دیده ایم و فانتزی های ذهنی زیبایی در این مورد داشته ایم. درخت زیبای کریمس به همراه دیگر نمادهای زیبای این جشن در کنار جعبه های رنگارنگ هدیه ها و چهره خندان و مهربان بابا نوئل همیشه جذاب و به نوعی نماد شادی و دوست داشتن بوده است. همین تصویرهای ذهنی شاد و سرشار از رنگ و موسیقی و احساس خوب از مهم ترین دلایل برای تمایل ما به برگزاری این جشن و استفاده از نماد های زیبای آن است.

شاید برایتان مفید باشد: خرید تاپر کریسمس و هالووین

یک ترفند ساخت درخت کریسمس استفاده از شاخه های شمشاد است. در این روش شما می توانید از یک اسفنج بزرگ و سبز استفاده کنید. کافی است اسفنج خود را به شکل مخروطی در آورده و تمامی سطح آن را با شاخه های شمشاد بپوشانید. حالا می توانید درخت خود را با استفاده از لامپ ها و ستاره های رنگی به سادگی تزیین کنید.

ساخت درخت کریسمس

آموزش ساخت درخت کریسمس با کاج

طریقه ساخت درخت کریسمس بسیار متنوع و کاملا سلیقه ای است. شما می توانید با در دسترس ترین وسایل تزیینی این درخت زیبا را تهیه کنید. یک روش ساخت درخت کریسمس نیز استفاده از میوه های درخت کاج و یا همان مخروط های کوچکی است که از روی درخت های کاج دیده می شوند.

آموزش ساخت درخت کریسمس با کاج ( مخروط های درخت کاج) به این شکل است که شما این مخروط ها را با گواش سبز رنگ می کنید و اجازه می دهید تا کاملا خشک شوند. این درخت کریسمس کوچک را می توانید با مروارید، دانه های تسبیح، اکلیل های رنگی و …. به زیبایی تزیین کنید.

روش ساخت درخت کریسمس

آموزش ساخت درخت کریسمس با مقوا

ترفند ساخت درخت کریسمس با مقوا و کاغذهای رنگی نیز کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. شما می توانید با استفاده از کاغذ و مقوا درخت های کوچک یا بزرگی تهیه کنید. یک مدل آموزش ساخت درخت کریسمس با مقوا به این شکل است که مقوا را به شکل مخروط درآورده و با چسب تفنگی به خوبی بچسبانید تا از هم باز نشود. حالا کاغذهای رنگی سبز را به شکل نوارهای باریک برش داده و ریشه ریشه کنید. نوارهای ریشه ای سبز رنگ را به صورت منظم و پشت سرهم روی مخروط مقوایی بچسبانید تا تمام سطح مخروط را بپوشاند. حالا می توانید درخت کاغذی خود را با انواع لوازم تزیینی زینت بدهید.

تاپر مری کریسمس

خرید تاپر مری کریسمس

همچنین بخوانید: درخت کریسمس نماد چیست؟

آموزش ساخت درخت کریسمس بزرگ

برای ساختن یک درخت بزرگ می توانید از سیم های مفتولی شکل و یا لوله های پلیکا و … استفاده کنید. کافی است با این وسایل ساده یک مخروط بزرگ درست کنید و سپس دور تا دور آن را با ریسه های تزیینی تولد سبز رنگ بپوشانید. در نهایت نیز از انواع لوازم تزیین برای زیباتر شدن آن استفاده کنید.

آموزش ساخت درخت کریسمس تزئینی تنوع بسیار زیادی دارد و شما می توانید از وسایل بسیار متنوع ای برای ساخت این درخت زیبا استفاده کنید. همان طور که می بینید طرز ساخت درخت کریسمس چندان دشوار نیست و موضوع اصلی تزیین زیبای این درخت است که به آن نمای چشم گیری می بخشد.

ساخت تزیینات درخت کریسمس

طرز ساخت درخت کریسمس به لوازمی که در دسترس دارید و سایز و اندازه ای که برای درخت در نظر دارید بستگی دارد. اما بی شک یکی از جذاب ترین قسمت های آموزش ساخت درخت کریسمس و تهیه آن در خانه، تزیین کردن این درخت می باشد. برای ساخت تزیینات درخت کریسمس می توانید از وسایل مختلفی استفاده کنید. یکی از راه های ساده این است که توپ های پینگ پنگ را به چسب آغشته کرده و در اکلیل های رنگی بغلتانید. همچنین می توانید از نمدهای رنگی، کاغذهای رنگی، مقواهای اکلیلی و … برای ساخت ستاره، دانه برف، جعبه هدیه، آبنبات عصایی، بابا نوئل و … استفاده کنید.

یکی از ساده ترین راه ها طرز ساخت درخت کریسمس در خانه و تزیین جذاب و شیک این درخت استفاده از استندها و تاپرهای مخصوص کریسمس است. این تاپرها و استندهای زیبا اغلب به شکل دانه های برف، بابا نوئل، گوزن، درخت کریسمس و … می باشند. شما می توانید انواع تاپرها و استندهای زیبای کریسمس را در سایت بعد نو مشاهده نمایید.

تاپر درخت کریسمس

خرید تاپر درخت کریسمس

ترفند ساخت درخت کریسمس

در این نوشته اموزش ساخت درخت کریسمس در خانه را به چندین روش مختلف مانند آموزش ساخت درخت کریسمس با کاغذ، آموزش ساخت درخت کریسمس با کاج و … ارائه کرده ایم. همچنین چند روش برای ساخت تزیینات درخت کریسمس نیز آموزش دادیم.

با توجه به ایده های مختلفی که در این آموزش ساخت درخت کریسمس ارائه کرده ایم متوجه شده اید که طرز ساخت درخت کریسمس ساده است و شما نیز می توانید به شیوه های مختلف و با استفاده از وسایل متنوع این درخت زیبا را تهیه کنید.

همان طور که اشاره کردیم برای تزیین زیباتر درخت کریسمس می توانید از انواع تاپرها و استندهای کریسمس که در سایت بعد نو عرضه شده است استفاده کنید. علاوه بر تزیین درخت کریسمس می توانید از این تاپرهای زیبا برای تزیین کیک شب کریسمس نیز استفاده کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه در “آموزش ساخت درخت کریسمس تزئینی

  1. فاطمه سادات گفت:

    مدل هایی که گذاشتید خیلی شلوغ ، زمان بر و پر هزینه هست ممنون میشم چند طرح ساده و آسونه هم آموزشش و بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *