دسته‌بندی نشده

آداب و رسوم شب یلدا

آداب و رسوم شب یلدا

در مورد آداب و رسوم شب یلدا تا چه میزان اطلاعات دارید؟ آیا می دانید شب چله به چه دلیل در بین مردم ایران از محبوبیت بسیار زیادی بهره مند می باشد؟ همان گونه که می دانید شب یلدا از زمان های بسیار دور یکی از رویداد های معروف کشور ایران می باشد و سال های سال است که ایرانیان، این شب ویژه را در ایران جشن می گیرند. قدمت شب یلدا به زمان های بسیار دور باز می گردد. همان طور که می دانید برای رویدادهای مختلف در کشور ایران فرهنگ های متفاوتی مطرح است. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با آداب و رسوم شب یلدا در سراسر کشور ایران و نیز طریقه پیدایش آن آشنا نمائیم. با ما همراه باشید.

با توجه به نزدیک بودن سال جدید میلادی شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعاتی در زمینه خدمات فروشگاه ما، مقاله تزیین کیک شب یلدا را مطالعه نمائید. به علاوه در صورت وجود هر گونه سوالی در زمینه ذکر شده می توانید با کارشناسان با تجربه بعد نو در ارتباط باشید.

با آداب و رسوم شب یلدا در ایران باستان آشنا شوید

همان گونه که می دانید این قبیل رویدادها با گذر زمان و به تدریج دستخوش تغییرات می شوند و مردم شهرها و مکان های گوناگون در ایران فعالیت های متنوعی را در این شب انجام می دهند. به عبارتی دیگر در هر دوره ای از زمان، تشریفات متنوعی برای این شب در نظر گرفته می شود. حال آن که در ادامه قصد داریم تا درباره اداب و رسوم شب یلدا در گذشته به صورت مختصر، توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا شما را با آداب شب یلدا در زمان های قدیم نیز آشنا نمائیم.

ممکن است این مطلب نیز برایتان جالب باشد: تزیین کیک شب هالووین
ممکن است تاریخچه پیدایش و آداب و رسوم شب یلدا که در ادامه برای شما شرح داده شده است برایتان جالب باشد با ما همراه باشید تا بدانیم شب یلدا ریشه در چه چیزی دارد. در نظر داشته باشید که در زمان های دور شهرها به صورت پیشرفته و صنعتی که امروزه شاهد آن هستیم وجود نداشته و اکثرا در قالب روستا بودند و بیشتر مردم کسب و کارشان به پرورش انواع محصولات در باغ و زمین های زراعتی خود محدود می شده است. همان طور که می دانید روزهای سه ماه فصل پائیز در آن زمان هم به نسبت دیگر فصول، کوتاه تر و شب ها غالب و طولانی بوده است. در نتیجه نور خورشید به صورت منظم و کافی به محصولات نرسیده و رشد آن ها با مشکلات زیادی روبه رو بوده است. حال آن که با فرا رسیدن آخرین روز فصل پائیز به علت پایان یافتن این شرایط، مردم این روز را جشن می گرفتند. به عبارتی دیگر تاریخ سی ام آذر ماه، آخرین شبی می باشد که روزهای پاییز در آن ها هستند و بعد از آن شرایط یه صورت همیشگی اش باز می گردد و روزها طولانی تر می شوند. در نتیجه مردم به همین منظور، در این شب جشن برپا می کنند.

شب یلدا و رسم و رسومات آن

 

ممکن است این مقاله نیز برایتان جالب باشد: تاریخ هالووین در ایران چه روزی است؟

شب یلدا و رسم و رسومات آن در سراسر ایران

تا اینجای مطالب دانستید که شب یلدا به چه دلیلی به وجود آمده و چرا مردم این شب را جشن می گیرند. حال لازم به ذکر می باشد که آداب و رسوم شب یلدا از زمان مردم روستایی قدیم تا به امروز تغییرات فراوانی کرده است و مردمان ایرانی در سراسر کشور، فرهنگ های متفاوتی داشته و به طرق گوناگونی آخرین شب فصل پائیز را جشن می گیرند.
از میوه های معروف گرفته تا آجیل و کیک را به عنوان تشکیلات سفره شب یلدا می توان اشاره نمود.
همان گونه که مستحضر هستید، سال جدید میلادی در راه است و بسیاری از ایرانیان این عید را جشن می گیرند، در نتیجه ممکن است این مطلب نیز برایتان مفید باشد: تزیین کیک شب کریسمس

تاپر یلدا

خرید تاپر شب یلدا

با انواع خوراکی هایی که در شب یلدا یافت می شوند آشنا شوید

همان گونه که می دانید یکی از جذاب و پر طرفدار ترین بخش شب چله، سفره آن می باشد و در واقع جز جدا نشدنی از آداب و رسوم شب یلدا به حساب می آید. حال در اینجای مطالب نمونه هایی از معروف ترین خوراکی هایی که در این شب وجود دارند را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. از جمله میوه های معروفی که مردم در این شب بر سفره های خود قرار می دهند می توان به انار و هندوانه اشاره نمود. جالب است بدانید که هر کدام از این میوه ها همراه با خود پیام و مفهومی را به همراه دارد. میوه هندوانه به علت شباهتش به خورشید و نمایان ساختن فصل گرما و از طرفی دیگر دانه های انار هم نشان دهنده برکت می باشند.

یکی دیگر از آداب و رسوم شب یلدا که در سال های اخیر شاهد آن هستیم این است که مردم به مناسبت این شب بزرگ، کیک خریداری می نمایند. این امر در سال های اخیر به صورت مکرر در بین مردم رواج داشته است. به طور کلی این کیک ها در شکل های هندوانه و یا انار درست می شوند به فروش می رسند. حال آن که فروشگاه بعد نو در این چنین رویداد ها به یاری شما عزیزان شتافته و با ارائه انواع تاپرهای زیبای خود، زینت بخش سفره های شما عزیزان می باشد.

ممکن است از خواندن این مقاله نیز لذت ببرید: تزیین کیک پاییزی

فروشگاه بعد نو در این شب بزرگ به شما عزیزان تاپرهای ویژه کیک را پیشنهاد می دهد

همان گونه که در قسمت قبل نیز شرح داده شد، تقریبا اکثر مردم در شب یلدا برای سفره های خود، کیک خریداری می نمایند. لازم به ذکر می باشد که فروشگاه بعد نو انواع تاپرهای کیک را به مشتریان خود ارائه می دهد و در زمینه تزئین کیک ها با مدل های متنوع، سابقه ای درخشان را از آن خود نموده است. فروشگاه ما در بلند ترین شب پائیز با تاپرهای برجسته و پر طرفدار خود، زینت بخش کیک های شما بوده و خریدی سرشار از لذت را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد. تضمین می کنیم که شما تنها با یک بار خرید از فروشگاه بعد نو به یکی از مشتریان ثابت ما تبدیل خواهید شد.

تاپر شب یلدا 2

خرید تاپر شب یلدا

شما عزیزان می توانید با تهیه تاپر کیک از فروشگاه ما، خریدی لذت بخش را تجربه کرده و به یکی از مشتریان ثابت ما تبدیل شوید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست قیمت مدل های متنوع تاپرهای بعد نو، پیشنهاد می کنیم تا با کارشناسان با تجربه بعد نو در ارتباط باشید و سوال های خود را با آن ها مطرح نمائید.

به این نکته توجه ویژه نمائید، تاپرهایی که در این شب به سرعت به فروش می رسند، تاپرهای نستعلیق هستند که زیبایی و جلوه ی خاصی به کیک ها می بخشند، پیشنهاد ویژه ما خرید تاپر متن نستعلیق می باشد که می توانید به منظور اطلاع از قیمت های مطرح آن ها با مشاوران بعد نو در ارتباط باشید.

happy yalda مینی تاپر

خرید مینی تاپر یلدا

حرف آخر

همان گونه که در این مقاله مطالعه نمودید یکی از دلایل جشن گرفتن در شب یلدا، پایان یافتن شب های طولانی می باشد و مردم در زمان های قدیم به دلیل تمام شدن فصل پائیز در آخرین شب از ماه پایانی این فصل، جشنی بر پا می کردند که امروزه ما آن را با نام شب یلدا یا چله می شناسیم. به علاوه با آداب و رسوم شب یلدا آشنا شدیم.

یکی از مطرح ترین مواردی که در سفره های شب یلدای امروزی شاهد آن هستیم، کیک می باشد. لازم به ذکر است که فروشگاه بعد نو در این قبیل رویدادها، انواع مدل های تاپر را برای کیک ها با نازل ترین قیمت ها به مشتریان عزیز خود ارائه می نماید. به شما پیشنهاد می کنیم که به منظور اطلاع از مدل های تاپرهای فروشگاه ما و نیز لیست قیمت آن ها، با مشاوران بعد نو در ارتباط باشید و ابهامات خود را با آن ها مطرح نمائید.

ممکن است از خواندن این مطلب نیز لذت ببرید: خرید تاپر کریسمس و هالووین

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “آداب و رسوم شب یلدا

  1. Nazanin گفت:

    باسلام. سفارش تاپر یلدایی با متن دلخواه هم انجام میدید ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *