دسته‌بندی نشده

درخت کریسمس نماد چیست؟

درخت کریسمس نماد چیست؟ همه ما از بچگی در انیمیشن های زیبای دوران کودکی و فیلم های مختلف، جشن کریسمس و نمادهای زیبایش را دیده ایم. کریسمس برای ما تداعی کننده برف، درخت زیبای کریسمس با گوی ها و ستاره های رنگی اش، بابا نوئل، هدیه های رنگارنگ، شادی، خنده و … است. اما شاید دوست داشته باشید بدانید فلسفه درخت کریسمس چیست؟ ستاره بالای درخت کریسمس نماد چیست؟ و …

با توجه به نزدیک شدن به ایام کریسمس در این نوشته تصمیم داریم تا به سوالاتی مانند کریسمس چیست؟ درخت کاج در کریسمس نماد چیست؟ و … پاسخ دهیم و توضیحاتی هم در مورد نماد های درخت کریسمس بیان کنیم. بنابراین در صورتی که شما هم دوست دارید پاسخ این سوالات را بدانید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

درخت کریسمس نشانه ی چیست؟

درخت کریسمس نشانه ی چیست؟

تاریخ کریسمس، 25 دسامبر و یا 4 دی ماه است که مصادف با روز تولد حضرت عیسی (ع) می باشد. کریسمس در واقع بزرگترین عید مسیسحیان است که آن را جشن گرفته و تدارکات زیادی برای آن می بینند. کریسمس نمادهای زیادی دارد که هر یک از این نمادها فلسفه و تاریخچه مخصوص به خود را دارد. مهم ترین نمادهای کریسمس شامل درخت کریسمس، بابا نوئل، مجسمه فرشته، آبنبات های عصایی، زنگوله و ستاره کریسمس و … می باشند.

اما درخت کریسمس سمبل چیست؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی قبل از ظهور مسیحیت نیز مردم برخی از کشورها در زمستان درخت های همیشه سبزی مانند کاج را در خانه قرار می دادند و اعتقاد داشتند که سبزی دائمی این گیاهان یاد آور غلبه زندگی بر مرگ است و می تواند شیاطین و نا امیدی را از اطراف آن ها دور کند. با این حال تزیین کردن این درخت برای جشن کریسمس به سال ۱۵۱۰ باز می گردد.

به طور کلی می توانیم این طور بگوییم که استفاده از درخت کاج به عنوان یکی از تزئینات کریسمس از قرون وسطی آغاز شده است. البته این سنت در میان مردم و با توجه به فرهنگی که از گذشته داشتند و نوع نگاه و باوری که به وجود درخت سبز در زمستان در خانه داشتند به وجود آمده بود. اما کلیسا برای اولین بار در قرن 18 از درخت در جشن کریسمس استفاده کرد.

درخت کاج در کریسمس نماد چیست؟

درخت کاج در کریسمس نماد چیست؟

در پاسخ به سوال درخت کریسمس نماد چیست؟ پاسخ های مختلف و متنوع ای وجود دارد. برخی گفته اند استفاده از درختان همیشه سبز به نوعی نماد و سنبل جاودانگی و زندگی ابدی در دیار آخرت است. برخی نیز اعتقاد دارند که سرسبزی دائمی این درخت نماد روح زنده حضرت عیسی (ع) برای مسیحیان می باشد.

در یک پاسخ دیگر به سوال درخت کریسمس سمبل چیست؟ گفته اند که این درخت نشانه درخت بهشتی است. این پاسخ به داستان آدم و حوا و ماجرای درخت سیب اشاره دارد و گوی های قرمز آویزان از درخت کریسمس را نیز نماد همان سیب ها دانسته اند.

ستاره ی بالای درخت کریسمس نماد چیست؟

ستاره ی بالای درخت کریسمس نماد چیست؟

درخت کریسمس را با لوازم مختلفی تزیین می کنند. استفاده از انواع شمع ها، گوی های رنگی، ریسه های چراغ دار، زرورق، آبنبات های عصایی، نوارهای رنگی، ستاره، مجسمه های فرشته، زنگوله و … برای تزیین کردن درخت کریسمس رایج است. اغلب برای تزیین درخت کریسمس در بالای آن یک ستاره زیبا قرار می دهند. احتمالا می خواهید بدانید که ستاره درخت کریسمس نماد چیست؟

گفته شده است که پیش از میلاد مسیح، پاکان در این شب ( شبی که اکنون به عنوان شب کریسمس جشن گرفته می شود ) به بالای کوهی می رفتند که درخت زیبایی روی آن قرار داشت و از خدا می خواستند که ظهور منجی را برساند تا جهانیان را نجات داده و رستگار نماید. آن ها باور داشتند که نشانه میلاد مسیح طلوع ستاره ای درخشان در بالای آن کوه است. با توجه به این موضوع حتما متوجه شده اید که ستاره ی بالای درخت کریسمس نماد چیست؟ فلسفه درخت کریسمس چیست؟ و …

نماد های درخت کریسمس

نماد های درخت کریسمس

در درخت کریسمس از نمادهای مختلفی استفاده می شود که مهم ترین نماد درخت کریسمس همان ستاره است که به آن اشاره کردیم و به سوال ستاره درخت کریسمس نماد چیست؟ پاسخ دادیم. یکی دیگر از نماد های درخت کریسمس فرشته است. برخی در بالای درخت کریسمس به جای ستاره، مجسمه فرشته قرار می دهند و برخی نیز از مجسمه های کوچک فرشته برای تزیین این درخت استفاده می کنند.

استفاده از فرشته به عنوان یک  نماد درخت کریسمس به نقلی تداعی کننده فرشتگانی است که در شب میلاد مسیح در آسمان ظاهر شده بودند و مژده میلاد مسیح و منجی را به مردم اعلام می کردند. برخی نیز گفته اند استفاده از فرشته در بالای درخت کریسمس به فرشته ای اشاره دارد که به مادر حضرت عیسی( ع) مژده داد که او برای به دنیا آوردن مسیح برگزیده شده است.

تاپر کریسمس

خرید پک 7 تایی کریسمس

آبنبات های عصایی در تزیین درخت کریسمس نشانه ی چیست؟ این عصاها یاد آورد داستان چوپانی است که بعد از دیدن ستاره ای که بشارت دهنده میلاد مسیح بوده، با عصایی که در دست داشته است به محل تولد مسیح می رود تا او را ببیند و از پیروان او شود.

استفاده از جوراب در کنار درخت کریسمس سمبل چیست؟ حتما شما هم جوراب های زیبایی که به نوعی نماد درخت کریسمس و در کنار آن هستند را دیده اید. اغلب در این جوراب های بزرگ و رنگی، هدیه های جشن کریسمس را قرار می دهند. این نماد نیز به داستانی اشاره دارد که می گوید شبی بابا نوئل از کنار خانه مرد فقیری رد می شده که سه دختر جوان داشته است. از آن جایی که آن مرد فقیر حاضر نبوده است از کسی کمکی را به عنوان صدقه دریافت کند، بابا نوئل کیسه های طلا را به عنوان هدیه جشن کریسمس از پنجره به خانه آن مرد فقیر پرتاب می کند. آن ها جورابی را شسته بودند و در کنار پنجره قرار داده بودند تا خشک شود و کیسه های طلا در داخل جوراب قرار می گیرید.

درخت کریسمس نشانه ی چیست

جمع بندی

در این نوشته به سوالاتی مانند فلسفه درخت کریسمس چیست؟ درخت کریسمس نشانه ی چیست؟ ستاره درخت کریسمس نماد چیست؟ و … پاسخ داده ایم. شاید شما نیز دوست داشته باشید این درخت زیبا را در ایام جشن کریسمس در خانه داشته باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه درخت کریسمس درست کنیم؟

برای داشتن درخت کریسمس می توانید از درختچه های طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید و یا درخت کریسمس را با مقوا، کاغذ و … درست کنید و آن را به شکل زیبایی تزیین کنید. برای تزیین درخت کریسمس می توانید از استندها و تاپرهای کریسمس که در سایت بعد نو عرضه شده است استفاده کنید. همچنین می توانید برای تزیین کیک شب کریسمس اقدام به خرید تاپر کریسمس و هالووین از این سایت کنید.

تاپر کریسمس

خرید مینی تاپر کریسمس

با استفاده از تاپرهای مناسبتی و جذابی که در این سایت عرضه شده است می توانید کیک های خود را به راحتی و در کمترین زمان ممکن به صورت شیک و زیبایی تزیین کنید. می توانید با توجه به مناسبتی که در نظر دارید اقدام به خرید تاپر ماه تولد، خرید تاپر سالگرد ازدواج، خرید تاپر شب یلدا و … کنید. استفاده از این تاپرها و استندها برای تزئین کیک و دکور و …. ایده بسیار جالب و پر طرفداری می باشد.

تاپر کریسمس

خرید استند کریسمس

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “درخت کریسمس نماد چیست؟

  1. حسنی گفت:

    مقاله کامل و پر محتوایی بود . اطلاعات زیادی دریافت کردم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *